در این فایل سعی بر این شده تا شما با ساختمان، طرز کار، راه اندازی و نقشه کشی مدارات راه اندازی موتورهای القائی آسنکرون سه فاز و تک فاز آشنا شوید.
فایل ۱ : راه اندازی موتور های آسنکرون سه فاز و تک فاز
فایل ۲ : جزوه تست و عیب یابی موتور سه فاز
(عیب یابی موتورهای الکتریکی : انواع عیب ها و روش های عیب یابی در موتورها , تست موتورهای سه فاز , نحوه تست موتور تک فاز , عیب یابی موتورهای تک فاز)
یک موتور القائی دارای بخش های اصلی زیر می باشد :
قسمت بیرونی و ثابت یک موتور القائی استاتور نامیده می شود. جنس استاتور از ورقه های آلومینیوم یا آهن سبک می باشد .استاتور دارای شیارهایی است که کلاف هادی هایی الکتریکی درون آن ها قرار گرفته است. سرهای کلافها به گونه ای به هم اتصال دارند که با وصل برق به استاتور یک میدان الکتریکی دوّار ایجاد می گردد.
قسمت داخلی و دوار یک موتور القائی روتور نام دارد. روتور در نوع قفس سنجابی و سیم پیچی ساخته می شود.
به محفظه ای که روی موتور قرار دارد و سرسیم کلاف هایی استاتور جهت وصل به شبکه برق، در آن محفظه قرار دارد، تخته کلم می گویند. سرسیم ها در تخته کلم به وسیله پیچ و مهره هایی آماده اتصال به شبکه برق می باشند. این پیچ و مهره ها در ضمن ثابت بودن و اتصال محکم به بدنه، نسبت به بدنه و نسبت به یکدیگر عایق نیز هستند.
به صفحه ای فلزی که در آن مشخصات موتور الکتریکی نوشته و یا حک شده است و به بدنه موتور متصل گشته، پلاک مشخصات موتور می گویند. این
مشخصات اطلاعاتی را در خود دارد که افراد به وسیله آن می توانند از موتور استفاده کنند و بدون آن اطلاعات، حتی ممکن است به موتور صدمه نیز وارد نمایند.
فرمت فایل : pdf
حجم فایل : ۲٫۶۸ مگابایت
تعداد صفحات : ۳۳ صفحه
زبان : فارسی